tisdag 30 november 2010

Gubbj*vel!!!

Idag har vi haft MYCKET folk i butiken, Apple släppte iPaden idag och halva Helsingborgs befolkning ville köpa den. Nyss ringde en gubbe som började med att säga att det var dåligt att jag inte svarat på hans mailfråga igår (som han skickade 21.34 igårkväll!!!)
När jag kom i morse och såg mailet så konstaterade jag att det var säljfrågor så jag vidarebefordrade mailet till en av säljarna, som givetvis inte hunnit svara än pga alla butikskunder. Detta förklarade jag för gubben som började gorma om att han måste ha svar nu!
Jag svarade att han kommer att bli uppringd så fort det blir någon ledig säljare, men det dög inte. Han ville veta exakt klockslag som han skulle bli uppringd samt krävde att jag garanterade att han skulle bli ringd idag.
Jag sa att vi alltid ringer samma dag om det inte händer något alldeles extremt, sa att jag lovar att påminna säljaren bums, men att jag inte kan garantera när och vad någon annan gör (det kan jag ju inte, dessutom började jag lacka ur). Han fortsatte gorma och då sa jag till honom att jag inte ville bli skälld på mer så jag bad för 10e gången om hans telefonnummer.
JAG SKÄLLER INTE!!!! blev svaret som även min kollega hörde klart och tydligt...sedan fortsatte han.
Han höll på i gott och väl 10 minuter och min kollega såg ut att sakna en stor skål popcorn som hade varit ett bra tilltugg till skådespelet...
Till slut så fattade han att det inte hjälpte att gapa (eller så fick han en hjärtattack, vad vet jag) och skulle vänta på samtal från en säljare, tills det blev hans DEADLINE! Hade ingen ringt innan dess så skulle han minsann ringa igen! Eller så skulle han handla i Stockholm! (jippie!!! tänkte jag).
När deadlinen är har jag ingen aning om...

I förra veckan fick jag 5 omständiga mail av honom med servicefrågor, jag svarade på samtliga inom 3-7 minuter, men det nämnde han inte.

2 kommentarer:

  1. Det är bra med sådana män!



    Det är då man inser hur lyckligt lottad man är som slipper BO ihop med eländet ;)

    SvaraRadera
  2. Livet med att vara i ett serviceyrke! Håller med föregående skrivare.

    SvaraRadera